.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دو عروسک بومی مازندران در راه است

مدیر کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به اینکه ساخت دو عروسک بومی از سوی این کانون اجرایی شده، از همه صاحب نظران و مردم مازندران برای مشارکت در ساخت دو عروسک مازندرانی دعوت کرد. 

قاسم عزیززاده گرجی ظهر با اعلام فراخوان عمومی در خصوص ساخت دو عروسک بومی و محلی در استان افزود: با استقرار دبیرخانه تولید عروسک و بازی محلی در کانون پرورش فکری مازندران تا پایان امسال دو عروسک مازندرانی ساخته می شود و در اختیار کودکان ایرانی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه همه صاحب نظران و کارشناسان می توانند ایده های خود را در این زمینه به این دبیرخانه ارائه دهند، گفت : نام، شکل و ویژگی های این عروسک ها باید متناسب با فرهنگ مازندران در طرح های پیشنهادی لحاظ شود تا برای نخستین بار عروسک های مازندرانی به عنوان نماد فرهنگی این استان معرفی شود.

گرجی، با بیان اینکه حقوق معنوی صاحب نظران در این عرصه حفظ خواهد شد، تصریح کرد: کانون پرورش فکری مازندران ضمن اهدای جوایز و برگزاری مراسم تقدیر از بهترین طرح های پیشنهادی، مالکیت معنوی این عروسک ها را به نام شخص پیشنهاد دهنده ثبت خواهد کرد.

مدیر کانون پرورش فکری مازندران ادامه داد: عروسک ها امروز به عنوان نماد فرهنگی هر جامعه شناخته می شوند و سرشاخه های فرهنگی برای آینده سازان فرهنگی جامعه باید موردتوجه جدی همه مسئولان قرار گیرند.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری با نگاه جدی به تولید بازی و اسباب بازی، تولید محصولات متتوع فرهنگی از جمله عروسک ها و بازی های ملی و محلی را در دستور کار قرار داده است.

گرجی اشاره به سابقه کانون پرورش فکری در تولید عروسک در کشور خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری هشت سال قبل از عروسک های ملی دارا و سارا رو نمایی کرد و در پایان سال گذشته در آستانه سال 90، عروسک ملی عمو نوروز به کودکان ایرانی معرفی شد و در آینده نزدیک شاهد رونمایی تعداد زیادتری از این نوع محصولات از کانون پرورش فکری خواهیم بود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 ارديبهشت 1390
نمردیم و شاهد یه کار بنیادی تو مازندران شدیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.157 seconds.